piątek, 22 listopada 2013

Kobiety lubią brąz, a H&M się tłumaczy..

Kobiety lubią brąz, opalenizna wyszczupla, opaleni są atrakcyjniejsi, ciemna skóra to oznaka udanych wakacji - z pewnością zetknąłeś się z którymś z powyższych twierdzeń. Być może nawet zmotywowały cię one do leżenia plackiem na urlopie. Najwyżej się spieczesz i trochę pocierpisz, ale czego się nie robi... Stop. Nadchodzi kres takiego myślenia. Z kampanii z udziałem bardzo opalonej modelki tłumaczył się ostatnio odzieżowy potentat H&M.

 Rosnąca świadomość negatywnych skutków długotrwałego opalania powoduje, że intensywnie brązowa skóra przestaje być obiektem westchnień. Zamiast tego coraz częściej jest utożsamiana z groźnym modelem zachowań zdrowotnych takich jak niezdrowa dieta, brak ruchu, palenie papierosów czy nadużywanie alkoholu. Tak jak jedzenie żywności wysoko przetworzonej i siedzący tryb życia zwiększają ryzyko wystąpienia np. cukrzycy typu 2 czy ostrego zespołu wieńcowego, tak przesadne opalanie może prowadzić do poważnych zmian skórnych, w tym nowotworowych.
 Z powodu zdjęć promujących nową kolekcję strojów kąpielowych z udziałem modelki o nienaturalnie ciemnym zabarwieniu skóry dostało się ostatnio nawet popularnej sieciówce H&M. Oburzenia nie skrywają organizacje zrzeszające chorych na raka skóry. Wskazują na to, że prezentowanego przez modelkę zabarwienia skóry nie da się osiągnąć w zdrowy sposób.

"Odzieżowy gigant tworzy, nie tylko wśród młodych ludzi, ideał piękna, który może być zabójczy. Każdego roku więcej ludzi w Szwecji umiera z powodu raka skóry niż w wyniku wypadków samochodowych, a główną przyczyną tego stanu rzeczy jest zbyt intensywne opalanie. Niezależnie od tego, w jaki sposób modelka z reklamy H&M zyskała swoją opaleniznę (przez opalanie czy dzięki programowi komputerowemu), efekt jest taki sam: H&M mówi nam, że mocna opalenizna jest w cenie" - apelują członkowie skandynawskich organizacji w wielokrotnie cytowanym artykule w dzienniku "Dagens Nyheter". H&M przeprasza i tłumaczy. Reakcja ludzi i zamieszanie w mediach może być przestrogą dla innych producentów. Jak widać, nie zawsze modelki zbyt chude, zbyt młode czy zbyt opalone to recepta na marketingowy sukces.
Kampanie najbardziej szokujące i kontrowersyjne czasem niestety są najbardziej popularne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz